İş Adamından Öğütler

İş adamından Öğütler "Doğru olan işi yapmak, işleri doğru yapmaktan daha önemlidir"

Degerli dostlarim,

özellikle yöneticiler ve yönetici adaylarinda ve hatta kendimde zaman zaman tecrübe ettigim bazi davranislari yararli olacaktir düsüncesiyle bu yazimda dile getirmeyi yararli gördüm.

1- Altinizdakilerle konusurken ses tonunuzu yükseltmeyiniz. Bu onlari tedirgin eder, sizinle tartisma zeminini yok eder. Sonuçta yanlis karar alma olasiliginizi artirir.

2- Münakasalari uzatmayiniz. Ikna olamadiginiz veya edemediginiz hallerde, görüsmeyi erteleyiniz.

3- Kizma hakkinizi, karsinizdaki bu hakkini kullanmasini müteakip derhal uygulamayiniz. Kizma hakki soguk yenmesi gerekli bir yemektir. Aksi halde durum kavgaya dönüsür.

4- Taltifi aleni, cezalandirma veya hakli dahi olsa tenkiti ilgili ile teke tek yapiniz.

5- Gülümseyiniz, gülünüz veya muhatabinizi gülümsemeye ve gülmeye tesvik ediniz.

6- Kim olsa selamlamayi ve mümkünse el sikmayi ihmal etmeyiniz. Kimseyi görmezlikten gelmeyiniz.

7- Karsinizdakine hakkini her durumda teslim ediniz.

8- Yanlis bir hareketiniz olursa duruma göre gerekirse aleni özür dilemekten çekinmeyiniz. Bu sizi yüceltir.

9- Asiriya kaçmadan ve istihza izlenimi vermeden karsinizdakine zaman zaman kompliman yapmaktan geri durmayiniz. Sempatiyi artirir.

10- Her gelen mektup ve yaziya bekletmeden aldiginizi belirten bir cevabi mutlaka ve derhal yaziniz. Ciddiyetinizin bir ifadesidir.

11- Lüzumsuz münakasalardan sakininiz ve bunlardan kaçininiz. Zaman ve prestij kaybetmeyiniz.

12- Muhatabinizla karsilikli olarak birbirinizi ikna edemiyorsaniz, israr etmeyiniz. Güvendiginiz uzman bir danismanla istisare ediniz.

13- Uzmani olmadiginiz konularda kesinlikle israrci olmayiniz. Mümkünse bu konularda dinleyici olmayi yegleyiniz.

14- Karsinizdakini durum ne olursa olsun hele alenen asagilamayiniz.

15- Bir konunun size izahi halinde, konuyu anlamis olsaniz bile karsinizdakinin sözünü kesmeyiniz. En kötü halde o sirada zihnen baska bir sorununuza çözüm arayin. Muhatabinizin içini bosaltmasina izin veriniz.

16- Kesinlikle astlariniza talimat vermeyiniz. Gerekçeli kararlarini talep ederken aynen tashihen veya tadilen görüserek onaylamaya çalisiniz veya reddediniz.

17- Muhatabanizi huzura kavusturmaya gayret ediniz. Oturma seklini örnek olarak rahatlatiniz.

18- Birini karsilarken ayaga kalkip rahat bir köseye karsilikli oturtmaya bakiniz. Masaniz basinda büyüklük taslar durumdan kaçinin.

19- Muhatabinizi biliyor iseniz karakterine ve egilimlerine uygun sekilde motive etmeye çalisiniz.

20- Konusma arasinda konuya uyumlu bir fikra anlatmak durumu yumusatir. Kisiye dokunacak veya kaba esprili nükte ve anekdotlardan kaçininiz.

21- Psikolojik davranip, karsinizdakinin görüsmeden, sonuç ne olursa olsun rencide olmadan memnun ayrilmasini saglamaya bakiniz.

22- Nihayet dis görünümünüze dikkat ediniz. Görünüm bir oranda sahsiyeti belirler.

Burada söylediklerimizi uygulamanin çok zor oldugu bilincindeyim.

Ancak biraz gayretle mükemmele yaklasmanin mümkün olacagina inananlardanim.

Arada bir bu sütunlarda bulusabilmek ümidiyle.

Üzeyir Garih

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder